Frågor och svar

Hur lång är leveranstiden?

Beställda produkter skickas från vårt lager inom 3-5 arbetsdagar. Leveranser norr om Hudiksvall samt till Gotland har 1-2 extra dagars leveranstid.


Vid leverans till mig var min vara sönder, vad gör jag?

Skadade transporter ska anmälas direkt till transportbolaget och Lantbutiken. En icke anmäld skada ersätts inte. Det är därför viktigt att du inspekterar paketet vid överlämningen. Är produkten skadad ska detta också anmälas till transportbolaget och Lantbutiken. Skicka inte tillbaka en skadad produkt utan att först kontakta oss. Vi rekommenderar att du INTE tar emot en skadad försändelse.

Kontakta oss via e-post eller ring oss på telefonnummer 0511-44 22 00 helgfria vardagar 08.00-16.00 så hjälper vi dig.


Vad kostar frakten?

Frakten kostar 75 kr för paket som skickas med Postnord Parcel. För paket som skickas med Schenker beräknas frakten utifrån volymvikt:

Fraktklass 0 - 2,99 kg 75 kr 
Fraktklass 3 - 14,99 kg 125 kr 
Fraktklass 15 - 29,99 kg 400 kr
Fraktklass 30 - 44,99 kg 500 kr 
Fraktklass 45 - 59,99 kg 600 kr 
Fraktklass >60 kg 700 kr

För skrymmande paket tillkommer ett så kallat frakttillägg.

Handlar du över 3 000 kr skickas dina varor fraktfritt. Notera att frakttillägget debiteras oavsett ordersumma.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket? 

Försändelser som inte hämtas ut går i retur till Lantbutiken. Du debiteras då för frakt och administrativa kostnader om f.n. 199 kr.


Får man ett kvitto på sin beställning?

Ja, enligt lag ska du som konsument alltid erbjudas ett kvitto på köp. Kvittot skickas till den e-post du angav vid köpet.


Är det säkert att handla på Lantbutiken.se?

Lantbutiken är certifierad E-handel som fastställts av Nordiska E-handelscertifiering. Detta betyder att du som kund kan känna dig trygg när du handlar i vår butik. Här kan du läsa mer om vad det innebär att vara certifierad E-handel.


Hur beställer jag på Lantbutiken?

När du handlar på Lantbutiken väljer du ut de produkter du vill köpa och klickar på ”Lägg i kundvagn”. När du är redo att betala klickar du på kundvagnen placerad i det övre högra hörnet och klickar sedan på ”Till kassan”. Alla varor du lagt i varukorgen visas här och du kan även ta bort de varor du inte längre vill ha. Därefter fyller du i dina uppgifter (namn, adress, e-post, telefonnummer) och klickar på ”Fortsätt”. Här väljer du även om du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Till sist får du granska din beställning. Se till att alla uppgifter stämmer. Klicka sedan på ”Lägg beställning”. När du skickat din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse till den e-post du angivit.


Finns alla varor i lager?

Alla produkter som visas på Lantbutiken.se finns i lager. En vara kan dock ta slut om flera användare beställer samma produkt vid samma tillfälle. Vi informerar dig då när varan förväntas komma in i lager igen. Alla produkter som finns i lager skickas inom 3-5 arbetsdagar.


Kan jag hämta mina varor hos Lantbutiken?

Nej. Lantbutiken är en komplett E-handel och har inga fysiska butiker. Din beställning skickas istället med Postnord eller Schenker till ett postombud för utlämning.


Får jag ångra mitt köp?

Ja, det får du. Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal. Kontakta oss via e-post eller på telefonnummer 0511-44 22 00 så hjälper vi dig.

För att ångerrätten ska vara giltig krävs det att produkten skickas tillbaka i originalförpackning och att produkten är i väsentligt oförändrat skick. Plomberade produkter ska skickas tillbaka i obruten förpackning.


Jag har en fråga jag inte hittar något svar på?

Du kan alltid skicka din fråga till kundservice@lantbutiken.se eller ringa oss på telefonnummer 0511-44 22 00 helgfria vardagar så hjälper vi dig.

Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.