Produkter



Veckans Deal >

x

En historia...

Köpvillkor

Leveranstid


Er beställning skickas alltid så fort som möjligt.
Leveranstiden är ca. 1-5 arbetsdagar, beroende på vilken produkt det gäller

Leveranstiden norr om Hudiksvall samt till Gotland ger 2-3 arbetsdagar längre leveranstid. Vissa produkter har längre leveranstid, vilket står på respektive produkt.


Med reservation för avvikelser som kan förekomma.
Tex. om en produkt är slut i lager.

Helger, röda dagar räknas ej som leveransdagar.


 

Fraktkostnad


Fraktklasser
- 69 kr
- 89 kr
- 99 kr
- 149 kr
- 169 kr
- 199 kr
- Fri frakt på vissa artiklar
- Fri frakt över 3000 kr inkl.moms. (Gäller ej produkter med frakttillägg)

Total fraktkostnad fås genom att lägga produkterna i kundvagnen. (Gäller ej produkter med frakttillägg)

Fraktkostnad tillkommer för leveranser över postnummer 60 eller om leveransen skall till en ö, tex. Gotland. Frakttillägg: 995 kr.

Lägg då till frakttillägg i kundvagnen, klicka här.

 

Vid eventuella frågor kontakta gärna oss.
Allmänna frågor. kundservice@lantbutiken.se
Frågor angående order. kundservice@lantbutiken.se
Marknadsföring. info@lantbutiken.se

 

Telefon. 0371-13411
Telefontid. Måndag-Fredag 08.00-16.00
Lunchstängt 11.30-12



 

Handla tryggt hos oss


Certifierad e-butik.
Lantbutiken är en certifierad e-butik. Vilket betyder att en tredjepart, Rådet för E-handelscertifiering i Sverige har granskat vår e-butik efter olika krav och villkor. Detta innebär för er som kund att ni kan känna er trygg då ni handlar hos oss. För mer information se, www.ehandelscertifiering.se.


 

Säkra betalningssystem.
Säkra betalningssystem via två stora aktörer på marknaden, Svea Ekonomi och Certitrade.

Direktbank svea ekonomi lantbutikenBetalsätt lantbutiken.se


För mer information besök www.sveaekonomi.se.

För mer information besök www.certitrade.se.

 



 

Följ 4 steg för att handla på Lantbutiken


1. Välj ut de produkter du vill köpa och lägg dem i varukorgen.
Alla priser visas inkl.moms.
Frakt från 69 kr.


2. Gå till kassan. 

3. Ange ert namn och leveransadress.
Ange era uppgifter, klicka här.



3. Välj mellan 6 olika betalningssätt och bekräfta order.

 

Swish (0 kr)

När du fyllt i dina uppgifter och tryckt skicka beställning kopplas Swish till det telefonnummer som du skrev in i kassan. Du kan nu betala din beställning. Vänta tills hemsidan har arbetat klart med er order innan ni stänger ner.



Direktbetalning (0 kr)
Är du kund hos Swedbank eller Handelsbanken så kan du genomföra ditt köp med direktbetalning via din internetbank. Du skickas vidare till din bank för en enkel och säker betalning.

Bankgiro (0 kr)

Betala via er bank eller internetbanken.
Vid inbetalning ange ert ordernummer som ett meddelande.
Betalning sker till Lantbutikens bankgironummer 463-7450.
Betalningen registreras efter ca 1-2 bankdagar.


Kortbetalning (0 kr)

Dessa kort accepteras. Visakort, Mastercard, Diners Club.
Alla betalningar skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) vilket är ett helt säkert system. För högsta säkerhet använder vi även 3DSecure.


Fakturabetalning (99 kr)
Betalningsvillkor 14 dagar.
Ni får era varor först och betalar efteråt.
Faktura skickas via post ifrån Svea Ekonomi.
Ange er folkbokföringsadress som leveransadress.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2% per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.


Delbetalning (99 kr + eventuella avgifter)

Delbetalning gäller endast privatpersoner.
Minsta belopp på beställningen vid delbetalning är 1000 kr.
Dela upp betalningen på 3, 6 eller 12 månader helt räntefritt.
Dela upp betalningen på 18-60 månader med ränta.
Kostnad, 99 kr + startkostnad + Avi kostnad. (+ eventuell ränta)

Beräkningsexempel på delbetalning.
Nedan visas hur det kan se ut vid köp av produkten grindar av ett värde
på 19 955 kr inkl.moms.

 

Antal månader Direkt kostnad Månadskostnad Startavgift Avikostnad Ränta Effektivränta
3 mån. 99 6720 95 29 0 9,38%
6 mån. 99 3378 195 29 0 9,03%
12 mån. 99 1707 295 29 0 7,36%
18 mån. 99 1244 350 29 10,45% 18,8%
24 mån. 99 965 350 29 10,45% 17,45%
36 mån. 99 687 350 29 10,45% 16,64%
48 mån. 99 548 350 29 10,45% 16,17%
60 mån. 99 466 395 29 10,45% 15,84%

 


Orderbekräftelse och faktura


Efter betalning skickas en orderbekräftelse till ert konto hos Lantbutiken.
Denna orderbekräftelse och faktura kan skrivas ut och fungerar som ett kvitto och kan användas i er bokföring.


Leveransvillkor


Leveranstid 1-5 arbetsdagar.
Med reservation för avvikelser.
Era varor skickas alltid så fort som möjligt.
Leveranstiden beror på aktuell orderingång och om våra leverantörer har varan i lager eller inte.

Leveranssätt.
Levererans sker i hela Sverige med DHL, Schenker eller Posten.
Vi tar inget ansvar för transportörens leveranstider och/eller hantering.
Vi levererar endast till adresser i Sverige.

Transportören kan ringa upp er vid leverans.

Eller så får ni en avilapp hemskickad till er, så får ni hämta er beställning på närmaste utlämningsställe som tex. Posten, affär, bensinmack eller liknande.
Ni kan få er beställning dellevererad om ni beställer varor från olika leverantörer samtidigt
.

Saknas produkter vid leverans ska detta meddelas Lantbutiken inom 14 dagar från att ni mottagit godset.



Vad innebär Snabbare leverans?


Snabbare leverans

Snabbare leverans innebär att om man beställer före kl. 11.00 skickas beställningen samma dag från lager. Om man beställer efter kl. 11.00 skickas beställningen från lager dagen efter.

Sedan tar det någon/några dagar för transportbolaget att leverera beställningen. Snabbare leverans innebär alltså att beställningen prioriteras och skickas fort från lager. Gäller vardagar Mån-Fre.

Om man beställer med Snabbare leverans på en helgdag skickas beställningen nästkommande arbetsdag.

Snabbare leverans kan endast väljas på produkter i dessa kategorier: Elstängsel & tillbehör, foderutrustning, höns och vattenutrustning.

Om produkten är restnoterad så skall ni få information om det så fort som möjligt. Kostnaden för Snabbare leverans är 195:- utöver fraktkostnaden.

Om man väljer bankgirobetalning tillsammans med Snabbare leverans, observera att det tillkommer en transaktionsdag efter inbetalning, vilket gör att beställningen skickas först när betalningen inkommit till oss. Om betalningen inkommer efter kl. 11.00 skickas er beställning dagen efter. 


 

Fraktvillkor


1. Fraktklasser
- 69 kr
- 89 kr
- 99 kr
- 149 kr
- 169 kr
- 199 kr
- Fri frakt på vissa artiklar
- Fri frakt över 3000 kr inkl.moms.





2. Frakttillägg efter postnummer.
Vid beställning av Kolarpsfönster, Knarrhults produkter, fönstergaller och Snowy nät, kontakta oss.
Fraktkostnaden beror på ert postnummer och er leveransadress.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?


Om kunden inte tar emot beställningen:
Om er beställning är skickad och ni inte svarar i telefon då transportören ringer er eller om ni inte hämtar ut er beställning på posten eller annat utlämningsställe efter att ni fått en avi, då kommer er beställning att skickas tillbaka till oss.  Vi debiterar er 190 kr för att täcka Posten/Schenker/DHL fraktkostnader och våra administrativa kostnader om inte paketet hämtas ut. Vi debiterar även för fraktkostnaden till er och för returfraktkostnaden.

Om kunden vill ha sin beställning efter den är returnerad:
Vill ni sedan ändå ha er beställning och få den skickad till er igen. Då får ni betala vanlig frakt plus den kostnad (190 kr) som uppstod då paket ej hämtades ut första gången.

 

Reklamation


Om ni inte anmäler skadat gods direkt till transportören vid leverans, så kan ej Lantbutiken ersätta er.

Kontrollera DIREKT så att er beställda vara inte är transportskadad då ni tar emot den av en transportör eller då ni hämtar ut den på tex. posten.
Transportskada skall anmälas direkt till transportören och sedan till kundservice@lantbutiken.se. Om en vara saknas skall det anmälas senast 1 vecka efter mottagen beställning.

 

Kolla alltid er leverans så fort ni får den. Upptäcks ett fel på varan, tex. att varan är skadad, anmäl direkt till chauffören som levererade er beställning.
Kontakta även Lantbutiken tel. 0371-13411 direkt.

 

Vi kontaktar sedan våra leverantörer som bedömer ärendet.
Vid godkänd reklamation står Lantbutiken för frakten.
Vid en reklamation fås ersättning med likvärdig vara eller belopp.
Varor som inte är rengjorda mottages ej.
Varor som skall återsändas, sänds direkt till våra leverantörer eller till Lantbutiken.
Kunden har rätt att få returfrakten betald vid giltig reklamation.
Är ej reklamation godkänd skall kunden stå för returfrakten.

I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 190 kr inkl.moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Lantbutiken förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

 

Transportskadat gods


Kontrollera alltid så att du fått rätt antal kolli. Kontrollera att det inte finns några synliga transportsskador. Anmäl eventuella skador direkt till chauffören, chauffören skall skriva ner skadan på fraktsedeln innan du skriver på. Transportskador skall direkt och utan dröjsmål anmälas till transportören och Lantbutiken. Kontakta Lantbutiken vid eventuella funderingar.



Ångerrätt och öppet köp


Vid ångerrätt kontakta kundtjänst, kundservice@lantbutiken.se
Kundtjänst skickar en fraktsedel.
Returfrakt paket upp till 35 kg 99 kr inkl.moms.
Kundtjänst drar därefter av 99 kr på ert inbetalade belopp.
Övriga paket, stycke och pall räknas returfrakten ut efter postnummer.



Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen.
Vi erbjuder hela 30 dagars öppet köp för privatpersoner.

Ångerrätten gäller enligt lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Varan får inte vara använd.
Vill konsumenten utnyttja sin ångerrätt skall konsumenten kontakta Lantbutiken.
Returfrakten bekostas av konsumenten.

Om ni som konsument ångrar ert köp kommer Lantbutiken betala tillbaka beloppet på ert ordervärde inklusive frakt, dock står ni konsument för returfrakten.

 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Vid expressbeställning återbetalas ej expressavgiften vid ångerrätt.



Kampanjvaror och kampanjpriser


Är det kampanjpris och rea på en vara, då gäller det priset oavsett hur många man köper. Tex. om det i vanliga fall ges en rabatt vid köp av 3 st. då får man ingen extra tre stycks rabatt vid köp av 3 st. om det är en vara på kampanj. Efter en kampanjs utgångsdatum gäller ej kampanjpriserna.

 

Fakturavillkor


Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Lantbutiken.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. 



Beställningsvillkor


Är du under 18 år så måste målsmans tillstånd skickas till oss före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Lantbutiken lider ekonomisk skada, polisanmäls. Lantbutiken friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Lantbutikens sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.


Information om kortbetalning
Vi använder CertiTrades betalsystem (www.certitrade.net), vilket möjliggör betalning med Visa, MasterCard, Diners Club. Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Lantbutiken reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Därest dylikt är uppenbart felaktigt, kan detta tvinga Lantbutiken att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

 

Konsumentköplagen


Tillämplighet. Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se. Klicka här.

 

Garanti


Våra leverantörer och tillverkare lämnar garanti på alla produkter. Konsumentköplagen gäller också och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

1-års garanti gäller på fabrikationsfel på vissa produkter.
2-års garanti gäller på fabrikationsfel på vissa produkter.
3-års garanti gäller på fabrikationsfel på vissa produkter.

Det är noga att ni följer alla medföljande bruksanvisningar och instruktioner till den produkt ni köper. Garanti gäller ej på slitage delar.

 

Ansvar för fel


Lantbutiken bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

 

Force Majeure


Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Lantbutikens kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Lantbutiken befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 


Tvist


Vid tvist, besök denna sida för mer information
ec.europa.eu/odr. Klicka här.

Personuppgifter och cookies


Personuppgifter.
Lantbutiken delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte sagt att det är tillåtet att lämna ut uppgifter.

Cookies.
Lantbutiken kan komma att spara sidvisningar och det som lagts i kundvagn, detta kan då visas då ni som kund registrerat er. Informationen används enbart i samband med kundens beställning. Vill du som kund inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Övrigt


Lantbutiken förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Lantbutiken rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Lantbutiken skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Prisgaranti gäller för lagerförda varor med samma märke, specifikationer och modell till det jämförbara ordinarie priset, dvs ej på andra butikers kampanjvaror eller erbjudanden.

Lantbutiken reserverar sig för eventuella slutförsäljningar, tryckfel och prisfel på www.lantbutiken.se och i alla annonser på andra internetsidor.