Produkter



Veckans Deal >

x

En historia...

Vanliga frågor


Vad är leveranstiden?


Er beställning skickas alltid så fort som möjligt.
Leveranstiden är ca. 1-5 arbetsdagar, beroende på vilken produkt det gäller

Leveranstiden norr om Hudiksvall samt till Gotland ger 2-3 arbetsdagar längre leveranstid. Vissa produkter har längre leveranstid, vilket står på respektive produkt.


Med reservation för avvikelser som kan förekomma.
Tex. om en produkt är slut i lager.

Helger, röda dagar räknas ej som leveransdagar.


 

 

Vid leverans till mig var min vara sönder, vad gör jag?


Om ni inte anmäler skadat gods direkt till transportören vid leverans, så kan ej Lantbutiken ersätta er.

1. Kontrollera er beställning så fort ni får den.
2. Anmäl eventuellt skadat paket till chaffören.
3. Kvittera INTE ut en skadad vara.
4. Fungerar inte produkten eller är den skadad, kontakta oss så hjälper vi er.

5. Skicka inte tillbaka en produkt utan att först kontakta oss.
6 Kontakta oss så meddelar vi vilken adress er produkt skall skickas till och hur vi skall reparera eller ersätta er produkt.


 

 

Vad kostar frakten?


Fraktklasser
- 69 kr
- 89 kr
- 99 kr
- 149 kr
- 169 kr
- 199 kr
- Fri frakt på vissa artiklar
- Fri frakt över 3000 kr inkl.moms. (Gäller ej produkter med frakttillägg)


Total fraktkostnad fås genom att lägga produkterna i kundvagnen. (Gäller ej produkter med frakttillägg)





 

 

Vad innebär Snabbare leverans?


Snabbare leverans kan väljas i kassan 

Snabbare leverans innebär att om man beställer före kl. 11.00 skickas beställningen samma dag från lager. Om man beställer efter kl. 11.00 skickas beställningen från lager dagen efter.

Sedan tar det någon/några dagar för transportbolaget att leverera beställningen. Snabbare leverans innebär alltså att beställningen prioriteras och skickas fort från lager. Gäller vardagar Mån-Fre.

Om man beställer med Snabbare leverans på en helgdag skickas beställningen nästkommande arbetsdag.

Snabbare leveran kan endast väljas på produkter i dessa kategorier: Elstängsel & tillbehör, foderutrustning, höns och vattenutrustning.

Om produkten är restnoterad så skall ni få information om det så fort som möjligt. Kostnaden för Snabbare leverans är 195:- utöver fraktkostnaden.

Om man väljer bankgirobetalning tillsammans med Snabbare leverans, observera att det tillkommer en transaktionsdag efter inbetalning, vilket gör att beställningen skickas först när betalningen inkommit till oss. Om betalningen inkommer efter kl. 11.00 skickas er beställning dagen efter. 



Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?


Om kunden inte tar emot beställningen:
Om er beställning är skickad och ni inte svarar i telefon då transportören ringer er eller om ni inte hämtar ut er beställning på posten eller annat utlämningsställe efter att ni fått en avi, då kommer er beställning att skickas tillbaka till oss.  Vi debiterar er 190 kr för att täcka Posten/Schenker/DHL fraktkostnader och våra administrativa kostnader om inte paketet hämtas ut. Vi debiterar även för fraktkostnaden till er och för returfraktkostnaden.

Om kunden vill ha sin beställning efter den är returnerad:
Vill ni sedan ändå ha er beställning och få den skickad till er igen. Då får ni betala vanlig frakt plus den kostnad (190 kr) som uppstod då paket ej hämtades ut första gången.

 

 

Får man ett kvitto på sin beställning?


Ja, det skickas ett kvitto till ditt login på Lantbutiken.se. Kvittot kan ni sedan använda som garanti och om ni vill bokföra er beställning i ett företag.

 

 

 

Är det säkert att handla på Lantbutiken.se?


Ni kan handla tryggt hos oss då Lantbutiken är en certifierad och godkänd e-butik. Vi har de senaste betalningssystemen på marknaden i samarbete med Certitrade och Svea Ekonomi.

 

 

Hur beställer jag på Lantbutiken?


1.Välj ut de produkter du vill köpa och lägg dem i kundvagnen.
Alla priser visas inkl.moms.
Fraktkostnaden står i kundvagnen.
Frakttillägg på vissa artiklar.

 

2.Gå till kassan och ange era uppgifter.
Ange era uppgifter, klicka här.


3. Välj mellan 6 olika betalningssätt.


Swish (0 kr)
Direktbetalning (0 kr)
Bankgiro (0 kr)
Kortbetalning (0 kr)
Fakturabetalning via Svea Ekonomi (99 kr)
Delbetalning via Svea Ekonomi (99 kr + eventuella avgifter)
Delbetalning gäller endast privatpersoner.

 

 

Finns alla varor i lager?


Oftast finns det mesta på lager, men ibland är en del artiklar slutsålda för tillfället. Då skickas er vara så fort som möjligt när varan kommer in igen.
Är en vara slut i lager så meddelar vi er så fort vi kan.

 

 

Kan jag hämta varan hos Lantbutiken och inte betala frakt?


Nej, man kan inte hämta en vara hos oss.
Vi har i dagsläget inga fysiska butiker som man kan besöka eller handla i.
Om man skall handla hos oss så sker det genom att man beställer i e-butiken på internet.




Får jag ångra mitt köp?


Vid ångerrätt kontakta kundtjänst, info@lantbutiken.se
Kundtjänst skickar en fraktsedel.
Returfrakt paket upp till 35 kg 99 kr inkl.moms.
Kundtjänst drar därefter av 99 kr på ert inbetalade belopp.
Övriga paket, stycke och pall räknas returfrakten ut efter postnummer.


1. Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen.
Vi ger dig 30 dagars öppet köp efter mottagen beställning. Allt för att du ska känna dig trygg och ha tid att kolla och fundera på din beställning.
2. Kontakta oss så meddelar vi vilken adress er produkt skall skickas till.
3. Du som kund står för returfrakten.


4. Vid godkänd ångerrätt skall varan skickas tillbaka till oss oanvänd och i obruten originalförpackning. Varan skall vara rengjord och i fullgott skick.
5. Vid godkänd retur återbetalar vi pengarna till dig inom 20 dagar.
6. Vid Snabbare beställning återbetalas ej den avgiften vid ångerrätt.



 

 

Jag har en fråga jag inte hittar något svar på?


Klicka på kontakta oss i menyn längst upp på sidan och skicka er fråga till oss. Alternativt skicka ett e-postmeddelande till kundservice@lantbutiken.se eller ring oss. Telefon. 0371-13411